event 2parale

miercuri, 1 aprilie 2015

Amestecul din măr şi morcov pentru curăţarea ficatului

Daca ficatul este curat are loc o imbunatatire a starii de spirit, dispare iritabilitatea, apare un flux de energie pozitiva si dorinta de a actiona, de a trai viata la maximum, un efect important care duce la intinerirea intregului organism.



Se rad sau se toaca in robot un mar, un morcov si o lamaie. Se adauga o lingura de miere de albine.
Amestecul se mananca dimineata, la pranz si seara, timp de 3 zile. Se beau apa sau ceaiuri din plante. Nu se mananca nimic altceva. In ziua a 4-a se introduc in meniu cartofi, paine integrala sau graham si orice suc proaspat stors. Din ziua a 5-a treceti la regimul obisnuit, evitand prajelile, grasimile si favorizand fructele si legumele crude.
Timp de 21 de zile, seara, inainte de culcare, beti incet 6 lingurite de apa fierbinte, dupa care frecati corpul cu un prosop umed. Imbracati-va in pijamale uscate si culcati-va.
Se fac 4 cure pe an. Tratamentul nu e recomandat persoanelor cu gastrita si cu aciditate marita a sucului gastric sau cu alte boli grave ale tractului gastro-intestinal si ale ficatului. Ele trebuie sa consulte medicul.
Inainte a de face orice tratament naturist cu miere si produse apicole ar fi bine sa faceti un test de alergie la tipurile respective de produse.

Sursa: Cura de Miere
Sursa foto: Hepta

Cum a castigat o pisica trei milioane de euro

Cum a castigat o pisica trei milioane de euroFoto: Popsugar
Pisica siameza a celebrului designer Karl Lagerfeld nu este pentru directorul de creatie al casei Chanel numai o "muza", ci si o sursa de venituri considerabile, daca se ia in calcul ca numita Choupette a castigat trei milioane de euro doar din doua contracte de publicitate, scrie miercuri ziarul spaniol "El Pais".
Colaborarile atat de rentabile au constat in participarea la o reclama a firmei de cosmetice Shu Uemura si in aparitia renumitei feline in calendarul de masini Vauxhall Corsa.

*P* CREMĂ ANTIREUMATICĂ "PUTEREA CALULUI" 22,00Lei

Din punctul de vedere al incasarilor, Choupette concureaza cu unele dintele cel mai bine cotatefotomodele ale momentului. De exemplu, Cara Delevingne, top model foarte apreciat la ora actuala, a incasat anul trecut 4 milioane de euro, cu numai un milion mai mult decat pisicuta cu ochi albastri. Aceasta a obtinut, din cele doua actiuni publicitare, jumatate din veniturile anuale declarate de Chiara Ferragni, considerata drept cea mai rentabila blogger-ita din industria modei, care a realizat 6,76 milioane de euro pe an cu ajutorul paginii sale web 'The Blonde Salad'. Se cuvine mentionat faptul ca doamna Ferragni a folosit si serviciile a 14 angajati in acest scop.

Prin urmare, nu este de mirare generozitatea lui Lagerfeld fata de Choupette, care este ingrijita de doua persoane, calatoreste doar la clasa intai si are un cont pe Instagram cu 52.000 de fani si un altul pe Twitter urmarit de peste 46.000 a oameni. Pisica are si propria ei carte, intitulata 'Choupette: The Private life of a High-Flying Fashion Cat', de 128 de pagini, in care se povesteste cat este de alintata.
*P* Deschideți-vă propriul magazin online acum! Magazinul online va fi gata de lansare în doar 5 minute! Deschideți un cont cu adresa de e-mail și parola dorită Alegeți din peste 500 de șabloane moderne Creați structura site-ului alegând secțiunile dorite Gata! Sunteți gata să vă adăugați produsele în site și să le comercializați!

Stapanul ei este mandru de castigurile realizate de pisicuta, dar alege cu mare atentie anunturile in care apare aceasta. 'Nu permit sa faca reclama la mancare sau lucruri de genul acesta. Ea este mult prea sofisticata pentru asa ceva', a declarat, de curand, 'kaiserul' modei, intr-un interviu publicat de revista 'The Cut'.

Curiozitati din lumea pestilor

Curiozitati din lumea pestilor
Pestii de apa sarata beau apa, iar cei de apa dulce nu…
* Pana in zilele noastre s-au identificat mai mult de 25 mii de specii de pesti si, dupa ultimele estimari, mai exista inca 15 mii de specii neidentificate.
Pestii, ca si insectele, nu au pleoape.
* Si pestii aud! Anumite specii pot auzi sunete similare unui scrasnet, in timp ce altii (de ex. somnul) face sunete ciudate cu ajutorul basicii.
* Numarul pestilor cunoscuti este mai mare decat cel al mamiferelor, amfibienilor, reptilelor si al speciilor de pasari impreuna.
* Desi pare incredibil,  unele specii de pesti pot sa zboare (alunece), sa sara pe suprafata apei sau chiar sa urce o stanca. Evident, e vorba de urcarea unei stanci din ocean…
* 40% din numarul total al speciilor de pesti traiesc in apa dulce, desi provizia de apa dulce a pamantului este numai 0,1%.
* Cel mai mare peste din lume este rechinul-balena, Rhincodon typus. Acesta poate sa creasca pana la 15 metri si ajunge sa cantareasca peste 20 de tone.
Pestii dorm cu ochii deschisi.
* Daca tii un caras auriu intr-o incapere lipsita de lumina, acesta va deveni, in cele din urma, alb.
* Cel mai mic peste masculin din lume este Photocorynus spiniceps: masoara doar 6,2 mm, in timp ce femela atinge 46 milimetri.
* Unele specii de pesti nu au oase,  scheletul corpului lor fiind alcatuit doar din cartilaje. De unde si denumirea de Pesti Cartilaginosi.
Pestii simt durerea si stresul, la fel ca mamiferele si pasarile.
Pestisorul de aur se decoloreaza, daca nu il atinge raza de soare.
* Majoritatea pestilor - cu exceptia anghilelor – nu pot inota inapoi.
* Multe specii de pesti sunt hermafroditi. Ei isi schimba sexul ca raspuns la ciclul hormonal si la schimbarile mediului. Altii au, in acelasi timp, organe sexuale masculine si feminine.
Pestii au simtul gustului foarte dezvoltat. Unele specii nu au papile gustative numai in gura, ci si in piele sau uneori in inotatoare.
*Pestii-buzati traiesc in marile nordice. Femelele lasa oualele in apa iar masculul le adaposteste in gura. Aici, ele se transforma in pestisori si ies din cand in cand sa se hraneasca, intorcandu-se apoi in gura tatalui lor. In acest timp masculul nu se hraneste.
* Pestele pisica are cei mai multi dinti: 9280.
* Pestii sabie au cea mai mare viteza de inot: 109 km/h. Cel mai incet inotator este calutul de mare, care se deplaseaza cu o viteza de 0,16 km/h.
Culegere de Lori Balogh

Coşmarul din cearşeaf: Top 10 cele mai periculoase lucruri care dorm cu tine în pat. Unele te pot ucide

După o zi lungă de muncă, tot ce îţi doreşti este să te întinzi în pat şi să dormi. Nici nu te gândeşti că în patul tău ar putea trăi ciuperci, mucegai sau organisme care, în cazuri extreme, te pot ucide.
Găseşti, mai jos, lista celor mai periculoase lucruri care pot dormi cu tine în pat.
1. Animalele de companie
Proprietarii care îşi lasă animalele de companie să doarmă în pat cu ei riscă să ia de la acestea viermi, boli şi purici.
Un copul de 9 ani din Statele Unite a murit recent de ciumă bubonică, după ce a dormit în pat cu pisica lui care era bolnavă.
2. MRSA
MRSA este o super-bacterie rezistentă la agenţi antibiotici care poate trăi în perne. Aceasta intră în organism prin tăieturi şi otrăveşte sângele.
În până la 50% dintre cazuri, nu există tratament pentru MRSA.
3. E-coli
Bacteria E-coli trăieşte, de obicei, în intestinele organismelor cu sânge cald, dar unele variaţii ale acesteia pot supravieţui şi în perne. Infecţia cu E-coli are iniţial simptome similare răcelii, dar bacteria ajunge să atace creierul şi rinichii.
FOTO: Wikipedia    FOTO: Wikipedia
4. Furnicile
Furniciile roşii pot mânca orice, de la pământ la carne umană. Dacă mai multe ajung în pat poţi avea probleme grave.
Furnicile roşii îşi înţeapă cu venin victimele de numeroase ori până când acestea fac o reacţie alergică extremă şi în unele cazuri chiar mor.
5. Ciuperca Aspergillus Fumigatus
Aspergillus Fumigatus este un fung saprofit care trăieşte pe cearşeafurile din materiale sintetice.
Dacă ajungi să inspiri sporii, ciuperca îţi poate infecta plămânii şi creierul, ducând astfel la probleme neurologice care pot fi fatale.
FOTO: Wikipedia    FOTO: Wikipedia
De cele mai multe ori, ciuperca infectează persoanele care au un sistem imunitar slăbit.
6. Gaze octrăvitoare
Saltelele moderne conţin chimicale periculoase, respectiv compuşi organici volatili. Aceleaşi chimicale sunt găsite şi în soluţiile de curăţare.
Compuşii organici volatili îţi pot afecta grav sănătatea. În fiecare noapte absorbim în piele aceşti compuşi toxici şi s-a demonstrat ştiinţific că ei pot produce migrene, probleme neurologice şi, în unele cazuri, pot duce la apariţia cancerului.
Bebeluşii sunt cei mai afectaţi de compuşii organici volatili.
7. Păduchi
Dacă te culci într-un pat murdar ai putea să iei păduchi. Aceste insecte parazite minuscule vor ieşi noaptea din aşternuturi şi îţi vor suge sângele. Dacă au ce mânca, păduchii pot supravieţui până la 4 săptămâni şi pot cauza mâncărimi şi te pot îmbolnăvi de tifos.
FOTO: Wikipedia    FOTO: Wikipedia
8. Mucegaiul Cladosporium
Acest mucegai se dezvoltă pe saltelele foarte folosite, vechi. Mucegaiul negru şi verde poate cauza leziuni la nivelul pielii şi probleme serioase pentru unghiile de la picioare.
Dacă inhalezi sporii poţi face astm sau pneumonie.
9. Acarienii
Într-un pat pot trăi între 100.000 de acarieni şi 10 milioane de acarieni. Aceştia se hrănesc cu pielea moartă. Excrementele acarienilor ne pot îmbolnăvi de astm.
Poţi să scapi de acarieni făcând curat cât mai des în cameră şi menţinând curăţenia.
FOTO: Wikipedia    FOTO: Wikipedia
10. Ploşniţa de pat
Ploşniţa de pat este o insectă parazită care se hrăneşte cu sângele tău în timp ce dormi. Poţi fi ciupit de până la 500 de ori pe noapte.
Ploşniţele pot supravieţui timp de trei luni fără să se hrănească, ascunse în diverse crăpături.
În 2009, un bărbat a dezvoltat o deficienţă de fier are îi punea viaţa în pericol din cauza sângelui pierdut în urma unei infestări cu ploşniţe.
Aceste insecte pot cauza şi Boala Chagas, o inflamare serioasă a inimii.

Cum a acţionat Camarila condusă de Elena Lupescu, amanta lui Carol al II-lea



Toţi regii României au avut Camarilă Regală, însă, de departe cea mai influentă a fost în timpul lui Carol al II-lea, fiind condusă de amanta sa, Elena Lupescu.
Una dintre cele mai bune radiofgrafii ale Camarile Regale le face Petre Ţurlea în volumul "Carol al II-lea şi camarila regală", apărut în anul 2010 la editura "Semne". Vă prezentăm mai jos câteva extrase din volum.
Elena Lupescu şi-a dat seama că impotriva sa, şi a Camarilei Regale in ansamblu, se manifestau ostilităţi deosebite. Oamenii politici, in bună parte, ii erau adversari; iar cei care nu o atacau o făceau numai din oportunism. Militarii, in majoritate, o plasau la baza tuturor relelor din România. Opinia publică românească, in totalitatea sa, o ura. Se putea baza deplin numai pe rege şi pe membrii Camarilei. De aceea a acţionat ca atât regele, cât şi Camarila să aibă puteri cât mai mari: regele să depăşească limitările constituţionale ale prerogativelor sale, ajungând până la dictatură; membrii Camarilei să ocupe posturile de control asupra intregii societăţi. In calea ţelurilor dominatoare ale Elenei Lupescu şi ale regelui stăteau partidele politice, Parlamentul, Constituţia. De aceea, s-a acţionat pentru modificarea Constituţiei in sensul acordării unor puteri depline regelui; pentru discreditarea Parlamentului; pentru discreditarea partidelor politice, fragmentarea şi, apoi, dizolvarea lor.
Spre infăptuirea tuturor acestor ţeluri s-au făcut paşi incepând chiar din 1930, atingerea lor deplină fiind obţinută in timpul Dictaturii Regale, 1938-1940. Atingerea celor trei ţeluri a insemnat distrugerea democraţiei in România, dar şi a capacităţii de rezistenţă in faţa previzibilelor ofensive externe. Blamabil este regele, dar şi Camarila condusă de Elena Lupescu. Blamabile sunt, insă, şi o parte a forţelor politice, care s-au manifestat in spiritul oportunismului politic. Cum, conform Constituţiei, un partid putea ajunge la Guvern - ţelul firesc al orcărui partid - doar dacă-l aducea regele, s-a putut remarca, din partea oamenilor politici, un fenomen aproape general: disocierea celor doi factori principali care acţionau pentru distrugerea regimului democratic - regele şi Camarila. Ultima era criticată, de către unii mai vehement, de către alţii mai in surdină; Carol, insă, era cel mai adesea considerat o victimă a Camarilei, trebuind acţionat pentru salvarea lui.
Pe măsura intăririi Camarilei, partidele aspirante la putere nu şi-au mai ingăduit nici acuzele in şoaptă la adresa ei; cu atât mai mult atunci când se aflau la Guvern. Şi chiar au inceput să-şi atenţioneze public liderii care, precum Iuliu Maniu, nu inţelegeau să inceteze atacurile impotriva Camarilei. Pe fondul păstrării constante a adversităţii opiniei publice faţă de Camarilă, redusă adesea, in conştiinţa populară, la Elena Lupescu, dinspre lumea politică critica venea doar din partea unor personalităţi izolate din cadrul partidelor mari, fără a exprima poziţia oficială a acestor partide; din partea unor partide mici, fără şansă de guvernare, care criticau Camarila in principal pentru a-şi creşte importanţa, pentru a fi luate in seamă, fiind gata ca, in schimbul renunţării la această poziţie, să fie cooptate la Guvern - cazurile Partidului Poporului şi Partidului Naţional Liberal georgist. Consecventă in lupta impotriva Camarilei a fost Mişcarea Legionară, şi aici, insă, fiind identificabil un moment de colaborare in 1934. Iar formaţiunile de extremă stângă se pronunţau egal impotriva regelui şi a Camarilei, propagând ideea revoluţiei republicane.
Regele Carol al II-lea şi Elena Lupescu
In ceea ce priveşte opinia publică românească, de repetat este constanta ostilitate a acesteia faţă de Camarilă, ostilitate tot mai intensă pe măsura acumulării, de către aceasta din urmă, a noi puteri şi bogăţii şi a afişării lor ostentative. Românii, insă, s-au cantonat cu incăpăţânare de ideea că regele nu era vinovat de acţiunile Camarilei, el insuşi fiind o victimă a acesteia. Majoritatea românilor au primit cu satisfacţie restauraţia. Şi, au refuzat să creadă că s-au inşelat, absolvindu-l pe rege de tot ce s-a intâmplat rău in România. Abia spre sfârşitul domniei sale, Carol şi-a pierdut din capitalul de simpatie de la inceputul acesteia; era, insă, privit şi la sfârşitul deceniului patru ca posibil salvator al graniţelor, in contextul războinic european; de aici aprobarea largă a Dictaturii Regale. In sfârşit, pierderile teritoriale din 1940 au intors definitiv opinia publică impotriva lui.
Două au fost planurile majore ale acţiunii Camarilei: cel politic şi cel economic; in strânsă dependenţă unul de altul. Dorinţa Camarilei era aceea de a aduce la Guvern partide şi persoane care să-i fie favorabile sau, cel puţin, din partea cărora să nu se aştepte la piedici in calea afacerilor oneroase. Cum increderea in oamenii politici, chiar cei mai maleabili, era relativă, Camarila a sprijinit tendinţele dictatoriale ale lui Carol, acesta fiind subordonat total şi iremediabil Elenei Lupescu; din partea regelui nu putea veni nici o surpriză, iar o dictatură a lui insemna o dictatură a Camarilei.
In epocă s-a considerat, atât in ţară, cât şi in străinătate, că Guvernul Iorga-Argetoianu, apreciat drept "Guvern al regelui", a fost ales şi din dorinţa specială a Elenei Lupescu de a ocoli marile partide - unul, P.N.Ţ., declarat deschis (in acel moment) ostil Camarilei, prin vocea chiar a preşedintelui său, Iuliu Maniu; iar celălalt P.N.L., prea recent adversar pe faţă al Restauraţiei. Propunerea iniţială, Guvern Nicolae Titulescu, a căzut tocmai din cauza adversităţii faţă de diplomat a Elenei Lupescu, adversitate ce va izbucni frecvent in anii următori.
Despre momentul Guvernului personal al regelui, condus in mod formal de Nicolae Iorga şi in practică de oamenii lui Carol, şi despre implicaţiile Camarilei conduse de Elena Lupescu, presa internaţională a scris mult. Ziarele greceşti din mai 1931 plasau România "intre fascism şi dictatură militară"; şi legau numele Elenei Lupescu de formarea Guvernului Iorga. Pe cale diplomatică, i s-au raportat ministrului de Externe Dimitrie Ghika "ecourile campaniei de presă dezlănţuită la Paris, cu privire la pretinsul rol jucat de d-na Magda Lupescu in rezolvarea crizei de guvern in România, precum şi asupra tendinţelor dictatoriale ale Majestăţii Sale". Mai multe legaţii ale României au publicat, in presă, dezminţiri. Cum centrul propagandei ostile de presă era Franţa, ministrul român la Paris, Dinu Cesianu - cunoscut ca foarte apropiat de Carol şi de Camarilă -, a avut rolul principal in acţiunea de contracarare, in acest scop, spre el fiind dirijate de la Bucureşti fonduri importante. Le găsim menţionate intr-o scrisoare-raport a lui Dinu Cesianu trimisă direct lui Carol pe 1 iulie 1931, cu ocolirea Ministerului de Externe, al cărui titular se arăta a fi mai apropiat de Nicolae Iorga decât de rege. Intervenţiile lui Dinu Cesianu pe lângă ziarele franceze produseseră "o mare schimbare" in bine. "Dar - se lamenta emitentul - , vai, ce luptă, ce emoţii zilnice şi câte piedici venite şi din ţară şi datorită venalităţii ziarelor franceze ajunsă la paroxism! Toate ţările au fonduri anume aici: Polonia, Cehoslovacia, Ungaria, Iugoslavia etc. Numai noi, nu! De ce? Ca Măria Ta să fie sabotată in clipele grele? Nu e logic, nu e abil, nu e cu minte."
Campania ostilă din presa occidentală era intreţinută şi din România. Apoi, diverse materiale indreptate impotriva Camarilei erau confecţionate, la iniţiativa unor forţe interne, in străinătate, aduse şi răspândite in ţară. Conform unei note a Siguranţei, din 28 octombrie 1932, in anul respectiv se trimiseseră, prin plicuri inchise, tuturor celor care aveau adresele in cartea de telefon, diverse materiale de acest gen; intre ele, o acuarelă reprezentând-o pe Elena Lupescu cu coroană pe cap şi un măturoi in mână; Averescu şi Maniu i se inchinau. Mai apăreau "o mulţime de evrei perciunaţi", iar pe perete, intr-un tablou dominând scena, regele, căruia i se dăduseră trăsături semite. Siguranţa credea că iniţiativa acuarelei o avea Grupul de la "Universul", reproducerea fiind făcută la Viena. De asemenea, se credea a fi implicat şi ziarul londonez "Daily Mail", care "pare să fi luat in antepriză afacerea gazetărească".
Autorul raportului Siguranţei făcea şi legătura cu recenta campanie a principesei Elena: "Aceeaşi propagandă secretă, aceleaşi mari agitaţii mai ales că principesa Elena crede că a venit momentul să se răfuiască cu M.S. Regele." Se presupunea o iminentă căsătorie a lui Carol cu Elena Lupescu. Teama era exagerată: Elena Lupescu, inteligentă, nu avea in vedere o căsătorie cu Carol, conştientă că ar fi bruscat prea mult opinia publică românească, reacţiile putând fi majore. Nu inseamnă că nu ar fi dorit o atare căsătorie. Va ajunge la ea abia după abdicarea lui Carol, in 1947. Implicarea masivă a ziarului "Daily Mail" era consemnată şi intr-un raport al diplomatului român D.N. Ciotori, de la Legaţia României la Londra, la 25 octombrie 1932: ziarul menţionase că "toate clasele sociale cer ca doamna Elena Lupescu să inceteze relaţiile la Curte şi in societate". Adăuga şi că Biserica Ortodoxă a luat atitudine "impotriva pretinsei persoane".
Regele Carol al II-lea şi Elena Lupescu
Din aceeaşi zi datează şi telegrama transmisă de la Legaţia română din Paris, semnată Luculescu, anunţând că "New York Herald", ediţia franceză, dezminte impăcarea regelui Carol cu principesa Elena: "Legăturile cu d-na Lupescu sunt cauza pierderii popularităţii Suveranului. O impăcare ar fi privită cu satisfacţie, dar pare imposibilă". Un articol similar era şi in "Le Monde", dovadă a unei campanii coordonate impotriva Elenei Lupescu.
In 1933, presa greacă ajungea la ideea că, din cauza Elenei Lupescu, regele işi va pierde tronul, ea contribuind la nepopularitatea lui Carol. Ţara era cuprinsă de criză in toate domeniile iar regele "se ocupă mai mult de dragoste". In Polonia, abordarea subiectului Carol - Elena Lupescu - Camarila Regală nu a fost făcută doar in articole de ziar. La sfârşitul lui 1934 se va publica un volum sub titlul Marea dragoste a regelui Carol. Magda Lupescu şi Carol al II-lea, in Editura Universitară din Varşovia; il avea ca autor pe Stanislas Marski. Conţinutul a supărat autorităţile de la Bucureşti şi apariţia volumului a produs un adevărat incident diplomatic.
Sub semnătura lui Savel Rădulescu, ministru subsecretar de Stat la Ministerul Afacerilor Externe, şi a directorului E. Filotti, se va ordona lui Victor Cădere, ministrul României la Varşovia, să solicite autorităţilor poloneze scoaterea volumului din circulaţie. Cădere deja acţionase din propria iniţiativă: avusese o audienţă la ministrul polonez de Externe, Beck (pe 12 octombrie 1934), in timpul căreia protestase faţă de permiterea apariţiei unei lucrări cu titlu şi conţinut neagreat de autorităţile româneşti; "Beck - raporta Cădere - s-a arătat foarte surprins de apariţia broşurii şi a promis că va interveni pentru confiscarea ei". Ca urmare, Ministerul de Interne de la Varşovia a luat măsuri in consecinţă; probabil fără tragere de inimă, astfel incât cazul nu era incheiat nici in aprilie 1935. Şi regele Carol se arătase interesat şi intrigat, şi ceruse copii ale corespondenţei diplomatice pe această temă cu Legaţia de la Varşovia.
Concomitent, o serie de ziare occidentale, evreieşti, s-au constituit in susţinătoare ale Elenei Lupescu, considerând, ca de obicei, acţiunile impotriva ei drept acte antisemite; deseori se ajungea chiar la ameninţări impotriva României pe această temă. In aceste publicaţii, Elena Lupescu era prezentată laudativ, pentru că făcea cinste Poporului evreiesc şi ajuta Poporul român. Hersch Cherciman semna articolulul Magda Lupescu. O evreică care a dăruit Ţării Româneşti un rege, apărut in "Der Tag" (Ziua), New York. "Ea este - se scria - foarte bine iniţiată in politica Statului român. Ea ştie tot ce se petrece in culisele Palatului Regal"; cunoştea toate intrigile contra lui Carol; ii ştia pe toţi adversarii lui; şi, de aceea, ea l-a salvat. "Dânsa ştia că regele este prea slab pentru a invinge pe adversarii şi vrăjmaşii lui. Lui Carol ii lipseşte curajul şi caracterul. Oare este un motiv suficient ca vrăjmaşii lui Carol să iasă invingători? Patriotismul Magdei către România şi caracterul ei de oţel pentru adevăr şi dreptate n-au putut admite aşa ceva. Dacă Carol este intr-adevăr un caracter slab, atunci trebuie să fie intărit. Amorul ei pentru Carol impreună cu caracterul ei oţelit, il vor intări pe Carol!" Urma o redare melodramatică a exilului prinţului Carol, pentru că nu voise să renunţe la Elena Lupescu. Adversarii săi erau desemnaţi sub formulele injurioase "Clica regală" sau "Regina impreună cu clica ei". Au urmat clipe de dramatism, conflicte, răutăţi şi intrigi, bucurie şi spaimă. "Poporul intreg o admira pe Elena Lupescu, care s-a dovedit a-i fi superioară lui Carol in caracter şi inteligenţă." Ea s-a opus renunţării la tron "fiindcă era prea mare patrioată şi iubea prea mult pe Carol. Scopul şi dorinţa ei era ca iubitul ei să se inalţe cât mai sus prin amorul lor".
Când ofiţerii l-au chemat pe Carol la tron, Elena Lupescu l-a indemnat să accepte, pentru că, "patria noastră se află intr-o situaţie foarte critică. Magda incerca să-i insufle lui Carol sentimente patriotice. O femeie evreică a luptat pentru Tronul Patriei ei. Dorinţa ei era ca iubitul ei să domnească peste această ţară pe care o adoră cu atâta sfinţenie". La mulţimea de minciuni se adăuga incă una: după Restauraţie, Elena Lupescu a refuzat să se intoarcă in România, deşi Carol o chema repetat; a acceptat numai după ce acesta a anunţat-o că parăseşte Tronul: "Magda ştia cât de fericit se simte Poporul in prezenţa lui Carol şi cu domnia lui. Intreaga Ţară a inviat, comerţul işi reia activitatea, creditul in străinătate s-a intărit. In caz că renunţa Carol la Tron, Ţara urma să fie expusă la pieire. De aceea, Magda s-a intors in ţară".
Ajunsă in România, a devenit puterea din spatele Tronului, deşi nu alergase după putere. S-a ajuns ca in România toţi să tremure in faţa ei. "Poporul ştie prea bine că regele trăieşte cu iubita sa evreică, dar nimeni nu indrăzneşte să pronunţe o vorbă".
La imaginea de deplină moralitate a Elenei Lupescu ziarul adăuga şi faptul că a infirmat teama românilor că va umple Guvernul cu rudele sale: "Ea n-a permis rudelor să se apropie de ea, decât numai in ocaziile amicale, de curtenie. Nici familia ei proprie nu are privilegii deosebite. Un singur lucru a făcut Magda. Când se intâmpla un pogrom asupra populaţiei israelite, ori se pregătea, Magda intervenea la rege, pentru a fi inăbuşit, pentru care evreii români ii sunt recunăscători." Finalul articolului era apoteotic: Elena Lupescu "posedă intreaga politică mondială pe vârful degetelor ei. Ea cunoaşte pe toţi bărbaţii politici din Europa, toţi o admiră şi toţi tremură inaintea ei". Erau, evident, multe exagerări şi minciuni sfruntate. Dar trebuie constatat totuşi că acţiunile cuplului Carol - Elena Lupescu s-au dovedit a fi foarte iscusite, deşi malefice, ei manevrând cu succes lumea politică românească timp de zece ani

descopera.ro/dnews

Oricâţi infractori ar condamna, România bate pasul pe loc din cauza unei PROBLEME GRAVE. Iată cine ar putea să o rezolve

Agenţia care se va ocupa de identificarea şi gestionarea bunurilor sechestrate şi confiscate de la urmăriţii penal sau de la infractorii condamnaţi va fi condusă de un magistrat cu experienţă de cel puţin 8 ani, care va fi secondat de un funcţionar public de la Finanţe sau ANAF, neafiliat politic în ultimii 5 ani şi nelegat de serviciile secrete. Ea va fi formată din cel puţin 35 de angajaţi, va fi bugetată prin Ministerul Justiţiei şi va trebui să gestioneze într-un cont unic banii proveniţi din sechestre şi confiscări dispuse de procurori, respectiv judecători, pe care să-i vireze apoi bugetului de stat sau înapoi inculpatului găsit nevinovat, după caz. Agenţia mai trebuie să gestioneze imobilele sechestrate şi să valorifice, cu ajutorul ANAF, executorilor judecătoreşti sau al unor firme private, bunurile sechestrate ori confiscate de la inculpaţi. Imobilele confiscate de la infractori vor putea fi cedate statului, pentru a fi folosite ca şcoli, unităţi sanitare sau sedii de instituţii publice.


Ministerul Justiţiei a lansat în dezbatere publică proiectul de lege prin care se va înfiinţa ANABS - Agenţia Naţională de Administrare a Bunurilor Sechestrate. Premierul Victor Ponta a anunţat marţi că speră ca, după procedura de dezbatere publică, proiectul să-i fie înaintat la Guvern, în două săptămâni (deşi procedura de dezbatere publică durează 30 de zile). Actul normativ ar urma să fie promovat în Parlament, unde există disponibilitatea de a fi adoptat în procedură accelerată, până la vacanţa de vară.
Noua Agenţie are rolul de a se asigura că prejudiciile din infracţiuni sunt recuperate de stat şi de părţile vătămate. Practic, ANABS va identifica bunurile care provin sau au legătură cu infracţiunile şi se va asigura că acestea, după ce sunt sechestrate de procurori sau confiscate de stat în virtutea unei sentinţe judecătoreşti definitive, sunt valorificate, iar banii ajung la bugetul de stat, conform proiectului de lege publicat de Ministerul Justiţiei.
Bazele noii Agenţii sunt puse după ce românii s-au consultat cu autorităţile din Franţa, Olanda şi SUA, despre cum ar trebui pus la punct un sistem eficient de recuperare a prejudiciului din infracţiuni. Detaliile urmează să fie stabilite printr-un Regulament de funcţionare, în maximum 60 de zile de la intrarea în vigoare a legii.
Dezbaterea publică despre nevoia unei astfel de instituţii a apărut în contextul în care ANAF s-a dovedit incapabilă să recupereze banii din prejudiciile constatate de judecători – suma recuperată ridicându-se la doar 10% din total, în 2014, iar valoarea totală a prejudiciilor constatate definitiv de instanţe fiind de peste 300 de milioane de euro în 2014, doar în cazul dosarelor DNA. Premierul Victor Ponta a luat apărarea ANAF, justificând lipsa de eficienţă prin întârzierile mari cu care deciziile definitive ale instanţelor ar ajunge la ANAF, care nu poate acţiona în lipsa lor. Totuşi, marţi, Ponta a recunoscut că „sistemul nu funcţionează”.
Cine vor fi şefii ANABS: un magistrat şi un economist de la Finanţe sau ANAF
Conform proiectului de lege, ANABS va coopera şi va face schimb de informaţii, prin acces la bazele de date şi prin protocoale încheiate, cu Parchetul General, CSM, Ministerul Finanţelor, Ministerul Afacerilor Interne, ANAF, Registrul Comerţului, Oficiul pentru Spălarea Banilor, Banca Naţională a României, Cadastru, Uniunea Naţională a Executorilor Judecătoreşti şi cea a Notarilor Publici.
ANABS va fi condusă de un director general numit de ministrul Justiţiei şi de un director general adjunct, numit la propunerea ministrului Finanţelor, tot de către ministrul Justiţiei. Mandatele lor vor fi de 4 ani, cu posibilitatea de prelungire pe o perioadă similară, tot pentru 4 ani.
Şeful ANABS va fi un magistrat (judecător, procuror sau personal de specialitate juridică) care să aibă o experienţă de cel puţin 8 ani şi care nu a fost sancţionat disciplinar în ultimii 5 ani, arată proiectul de lege.
Adjunctul şefului ANABS va fi un funcţionar public de la Ministerul Finanţelor sau de la ANAF, cu studii de economist sau jurist, care „să nu facă şi să nu fi făcut parte, în ultimii 5 ani, din niciun partid politic, formaţiune sau alianţă politică” şi „să nu fie lucrător operativ, inclusiv acoperit, informator sau colaborator al serviciilor de informaţii”.
Agenţia va fi coordonată de un Consiliu din care vor face parte şeful ANABS şi reprezentanţi ai MJ, CSM, Parchetului General, DNA, DIICOT, Poliţiei Române, Ministerului Finanţelor şi ANAF.
ANABS va avea cel puţin 35 de angajaţi, magistraţi şi personal de specialitate juridică sau funcţionari publici, dar şi persoane detaşate de la cele 11 instituţii cu care ANABS va colabora.
Agenţia va fi finanţată de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Justiţiei.
Ce face Agenţia cu banii, imobilele şi bunurile penalilor şi condamnaţilor
ANABS va gestiona un cont unic la Trezoreria statului şi conturi în valută la o bancă privată, selectată prin licitaţie publică. În aceste conturi, Agenţia gestionează banii supuşi sechestrelor şi pe cei obţinuţi în urma valorificării bunurilor sechestrate sau confiscate prin dispoziţiile magistraţilor. Tot aici vor fi ţinuţi banii popriţi pe care statul îi datorează suspecţilor, inculpaţilor sau părţilor civile din procese. Aceşti bani din conturi vor aduce dobânzi.
Persoanele care sunt urmărite penal, inculpate sau părţi civile în procese au drepturi asupra sumelor de bani care le-au fost luate (sechestrate sau confiscate) sau care reies din valorificarea bunurilor care le-au fost sechestrate sau confiscate.
Agenţia este obligată ca, în 3 zile de la comunicarea faptului că un sechestru a fost ridicat, să vireze înapoi banii cuveniţi suspectului sau inculpatului respectiv. Similar, tot în termen de 3 zile, ANABS trebuie să vireze banii constataţi ca prejudiciu părţii vătămate. Când instanţa dispune confiscarea unor sume sau bunuri, ANABS trebuie să vireze în 30 de zile banii respectivi (cei confiscaţi sau cei reieşiţi din valorificarea bunurilor confiscate sau sechestrate) către bugetul de stat, scăzând cheltuielile suportate în prealabil de ANABS pentru valorificarea bunurilor respective.
În cazul imobilelor sechestrate sau confiscate, Agenţia urmează să facă demersuri pentru notarea ipotecară, în termen de 2 zile. Instituţiile publice centrale şi locale pot cere ANABS să le dea în folosinţă imobile confiscate sau sechestrate, pentru a fi folosite ca unităţi medicale sau de învăţământ sau sedii pentru instituţii publice. De asemenea, mai arată proiectul, Agenţia poate folosi astfel de imobile ca spaţii de depozitare a bunurilor sechestrate şi confiscate.
În cazul bunurilor mobile (maşini, valori, etc.) sechestrate sau confiscate, ANABS va „proceda la valorificarea de îndată”. Valorificarea se va face prin intermediul ANAF, al unor firme specializate care vor fi selectate prin licitaţie publică, al executorilor judecătoreşti sau direct de Agenţie, prin licitaţie publică.
Bază de date naţională cu bunurile sechestrate şi confiscate
Agenţia va gestiona de asemenea un sistem electronic naţional de evidenţă a creanţelor provenite din infracţiuni, în care se vor găsi date despre sechestre şi confiscări, despre cauţiuni, despre ordinele de acest tip emise de alte state sau despre amenzile penale.
În această bază de date naţională vor fi introduse informaţiile relevante de toate autorităţile care le deţin şi cu care Agenţia colaborează. De asemenea, băncile vor fi obligate să transmită lunar situaţia sumelor sechestrate prin ordinele procurorilor şi judecătorilor.